Opony na zimę

Do zimy jeszcze na szczęście jest daleko, ale pojawiło się kilka informacji dotyczących nowych bieżników kilku renomowanych marek. Niektóre zmiany są tylko kosmetyczne, ale są też absolutne nowości. Zatem po kolei:

Opony Goodyear

Pierwsza propozycja to Goodyear UltraGrip Performance Gen – 1 (następca UltraGrip Performance 2). Opony przeznaczone do samochodów osobowych o wysokich osiągach. Za sprawą większej ilości lameli, a także innego rozmieszczenia rowków, poprawiony jest aquaplaning oraz, jak podaje producent, w porównaniu do konkurencji droga hamowania jest o 3% krótsza. Ogólnie jest to kontynuacja dobrego produktu jakim była poprzedniczka.

Opona UltraGrip Performance Gen – 1 będzie dostępna w rozmiarach od 15 – 19 cali.

Kolejna nowość przygotowana na zimę przez koncern Goodyear (a właściwie to propozycja na cały rok), to Goodyear Vector 4Season Gen – 2

Opony te przeznaczone są do samochodów osobowych. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych opon całorocznych. Przede wszystkim producent chwali się, że ulepszono w tym modelu mieszankę gumową. Do tego deklaruje (na podstawie testów TUV) o 20% lepszą trakcję na śniegu, a także na lodzie w porównaniu do poprzedniczki. Jak się będzie sprawować już niedługo się przekonamy.

Opona Goodyear Vector 4Season Gen – 2O dostępna będzie rozmiarach 13 – 18 cali.

Opony firmy Dunlop

Ja osobiście jestem ciekawy nowej opony Firmy Dunlop, czyli Dunlop Winter Sport 5. Jest to kontynuacja modeli 3D i 4D doskonale już znanych. Projektując ten bieżnik producent skupił się na poprawie zachowania opony na lodzie oraz na zmniejszeniu oporów toczenia. Co uległo poprawie? Pogłębiono rowki bieżnika, przez co zwiększono ich przepustowość, co z kolei poprawia bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Firma Dunlop chwali się, że średnia ocen na etykiecie produktu będzie najlepsza w tym segmencie opon.

Opony Dunlop Winter Sport 5 dostępne będą w rozmiarach 15 – 19 cali

Natomiast całkowita rewolucja bieżnika nastąpi w oponie Dębica Frigo 2. Osoba obeznana w temacie od razu zauważy, że jest to identyczny bieżnik jak na oponie Sava Eskimo S3+ ( W tym roku będzie dostępna tylko w rozmiarach 14 – 15 cali ).

Czy będzie to zmiana, która wyjdzie na dobre oponie Dębicy?? Tego się już wkrótce dowiemy, natomiast porównując etykiety z rozmiaru 195/65 R15 to bieżnik Savy wygląda lepiej (E, C, 70db) przy Dębicy (E, F, 71db)

 

autor: Piotr Panek – specjalista ds. sprzedaży – Harp Kraków

Recommended Posts