Najlepsze opony na deszcz wg. etykiet na rok 2013

Kolejny sezon zmiany opon zbliża się coraz szybszym krokiem. Dla części z kierowców jest to czas wyboru nowych opon. Warto dokładnie przemyśleć ten zakup aby wybrać najbardziej optymalne opony, w końcu to jedyny element, który łączy nasz samochód z nawierzchnią.

W związku z nowymi przepisami dotyczącymi etykietowania opon wielu producentów wprowadziło nowe, poprawione produkty. Szczególną uwagę zwrócono na poprawę hamowania na mokrej nawierzchni. Wg. organów Unii Europejskiej jest to najważniejszy parametr opony wpływający na bezpieczeństwo. Nie można się z takim twierdzeniem nie zgodzić.

Wśród najpopularniejszych rozmiarów na polskim rynku (195/65 R15 i 205/55 R16) wprowadzono kilka ciekawych propozycji. Jedną z nich jest Michelin Energy Saver+, opona posiada najwyższą klasę w hamowaniu na mokrym A i klasę energooszczędności B lub C w zależności od rozmiaru. Kolejnymi ciekawymi nowościami są GoodYear EfficientGrip Performance i Dunlop Sport BlueResponse, charakteryzujące się odpowiednio klasą A w hamowaniu i B w energooszczędności.

Poza powyższymi na rynku mamy dostępne jeszcze inne opony mogące się pochwalić najwyższymi ocenami. W tym miejscu możemy wymienić opony: Continental Premium Contact 5, Nokian Line czy Hankook Ventus Prime 2.

Poza parametrami trakcyjnymi i energooszczędnością opon warto jeszcze zwrócić uwagę na trwałość opon. Na podstawie badania przeprowadzonego przez niemiecką organizację Dekra udało się stwierdzić, że różnica pomiędzy najtrwalszą a najmniej trwałą oponą z klasy premium potrafi być dwukrotna.

Najlepszym wynikiem w teście na ścieranie może pochwalić się opona Michelin Energy Saver+, która mimo stosunkowo wysokiej ceny jest najbardziej ekonomicznym wyborem biorąc pod uwagę przebieg jaki będziemy mogli zrobić na oponie.

Na koniec warto dodać, że w razie jakichkolwiek wątpliwości najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie kontakt z profesjonalnym serwisem oponiarskim. Wykwalifikowany personel poza odczytaniem etykiety pomoże dobrać najlepszą oponę biorąc pod uwagę styl jazdy kierowcy, czy też specyficzne ceny konkretnego samochodu.

 

autor: Radosław Sacha – specjalista ds. sprzedaży – Harp Kraków

Recommended Posts