Koncerny oponiarskie

W obecnych czasach, chcąc zakupić nowe opony, często spotykamy się ze stwierdzeniem, że jakaś marka należy do koncernu X. W czasach światowej globalizacji mniejsze firmy często są wchłaniane przez światowe koncerny. Często też, aby spełnić oczekiwania swoich klientów firmy tworzą nowe marki ukierunkowane dla węższej grupy użytkowników.

Na chwilę obecną na rynku królują trzy wielkie koncerny oponiarskie: Bridgestone, Good Year i Michelin oraz czwarty Continental. Każdy ze znanych koncernów ma pod swoim skrzydłami kilka, kilkanaście marek.

I tak koncern Michelin, największy producent opon w Europie, sprzedaje swoje opony między innymi pod markami takimi jak: Michelin, Kleber, BF Goodrich, Riken, Kormoran.

Bridgestone, pochodzący z Japonii, największy producent opon na świecie ma pod swoimi skrzydłami markę Firestone, Dayton, a także mniej znane: First Stop, Road King.

Ostatnim z wielkiej trójki jest amerykański Good Year w którego port folio znajdziemy np: Dębice, Dunlopa, Fuldę i Save.

Z kolei Continental oferuję swoim klientom marki: Barum, Semperit, Matador, Mabor, Viking, Uniroyal czy Gisaveld.

Dzięki takim działaniom każdy producent opon może swoimi klientom zaproponować rozwiązania idealnie dopasowane do konkretnych potrzeb, a użytkownik chcący zaoszczędzić nie musi rezygnować z produktów wysokiej jakości.

Dla klientów oczekujących najwyższych osiągów i najnowszych rozwiązań technologicznych przeznaczone są marki premium czyli Bridgestone, Michelin, Good Year, Dunlop czy Continental.

Wybierając produkt z tej grupy mamy pewność, że otrzymujemy najlepszy z możliwych produktów.

Z drugiej strony są oferowane produkty dla klientów chcących bezpiecznie podróżować nie wydając przy tym zbyt wielu pieniędzy. Dzięki wiedzy i technologii będącej w posiadaniu czołowych producentów można zaoferować klientom produkty marek takich jak: Kormoran, Dayton, Dębica, Sava, Matador czy Barum.

Oczywiście poza powyżej wymienionymi na rynku istnieje jeszcze kilka grup producenckich i pojedynczych firm produkujących opony wartych omówienia, ale na temat ich oferty informację przedstawimy przy kolejnej okazji.

Tak szeroka gama produktów spełniających wysokie oczekiwania klientów jest oczywiście bardzo korzystna z punktu widzenia kupującego, niesie ze sobą jednak pewną pułapkę. Czym większy wybór dobrych produktów, tym trudniej wybrać ten właściwy, spełniający oczekiwania i nie wymagający przepłacania.

Na szczęście w profesjonalnych serwisach i salonach sprzedaży opon można uzyskać pomoc i informację jak wybrać opony najlepsze do naszego samochodu i stylu jazdy.

 

autor: Radosław Sacha – specjalista ds sprzedaży – Harp Kraków

Recommended Posts